en ny hverdag for de ukrainske flygtninge
Fra "Borger- og foreningsinitiativer - opret eller støt initiativ"
Gå til projektet
Skabe "Venskabsfamiler" med alderssvarende børn for at give dem så normal en hverdag som muligt
Jeg er sygeplejerske , er i øjeblikket ikke arbejdende, - kan tilbyde:
hjælp til kontakt til sundhedssystemet
medmenneskelig omsorg i almindelighed,
musik og madlavning, øvrige praktiske gøremål
Håber inderligt at vi må/kan tilbyde privat indkvartering som noget hurtigere vil kunne give flygtninge en fornemmelse af tilhørsforhold .
Alternativt vil jeg tilbyde tilstedeværelse i kommunens flygtningecenter, hvis et sådan bliver oprettet.
koordinering af diverse opgaver
Kommentarer(10)
for at kommentere.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Lise Tølbøll
Sendt af:Lise Tølbøll
for 4 år siden
Jeg har også foreslået venskabsfamilier til kommunen. Som er en god tilknytning som erstatning for privat indkvartering. Er gerne med til at organisere - eller blot venskabsfamilie...
Profil af Natalie Pedersen
Sendt af:Natalie Pedersen
for 4 år siden
Jeg vil også rigtig gerne bidrage med det jeg kan.
Særligt hvis det omhandler typiske hverdagsting eller aktiviteter her i kommunen. Jeg kan særlig lide ideen af være del af en gruppe som kan stå for at give tilhørsforhold.
Måske kan mit modersmål Tysk evt hjælpe?
Vil gerne mødes for at se på mulighederne.
Natalie
Profil af Anna Braasch
Sendt af:Anna Braasch
for 4 år siden
Hej
jeg kan byde ind med at være kontaktperson eller familieven, invitere en lille familie til kaffe/middag, hjælpe med kontakt til myndighederne, hjælpe med sprogundervisning/ træning og ellers med almindelig samfundskendskab mv.
Jeg kan en del russisk (cand. phil. for 50 år siden; kan nok trænes op 😊), desuden engelsk, tysk og et par andre sprog.
Vi er i bedsteforældre-alderen, derfor ier vi ikke så gode til store fysiske udfordringer, men giver gerne en hånd med,
Håber at jeg får mulighed for at bidrage med noget.
Anna
Profil af Cecilie Merklin
Sendt af:Cecilie Merklin
for 4 år siden
Hej Ida,
Sad netop selv med samme idé om at skabe "venskabsfamilier" og fandt derfor frem til siden her, hvor jeg så dit forslag. Jeg synes det er et super forslag du har stillet og jeg tror det vil give god mening for værtsfamilier også.
Kan selv tilbyde projektleder erfaring, hvis vi skal prøve at stable noget mere organiseret på benene og evt. få tilknyttet værtsfamilier til venskabsfamilier. Selv tænker jeg at kunne tilbyde leg i have med trampolin og legetårn, gåturer i nærområdet, eftermiddagskaffe/kage, middage. Jeg tror i hvert fald på at venskabsfamilier kan være en udstrakt hånd til alle såvel flygtningene og deciderede værtsfamilier.
Hvis du har brug for hjælp, så kontakt mig endelig :)
Profil af Ida Møller
Sendt af:Ida Møller
for 4 år siden
@Cecilie Merklin Kære Cecilie. Som du måske har læst her, så afventer jeg at Rudersdal Kommune ringer tilbage til mig. Kommunen har jo "lukket" onsdag , i hvert fald for telefoniske henvendelser, så jeg har ikke mulighed for at få fat i dem. Alle gode kompetencer i denne sag er så vigtige! Så snart jeg hører fra kommunen vender jeg tilbage. Jeg håber de læser med her.
Profil af Cecilie Merklin
Sendt af:Cecilie Merklin
for 4 år siden
@Ida Møller Det er bare i orden. Jeg afventer :)
Profil af Johanne Sand
Sendt af:Johanne Sand
for 4 år siden
Kære Ida
Jeg er også sygeplejesker og vil også meget gerne bidrage . Jeg tænker om der vil være behov for en mindre sygeplejeklinik på det midlertidige indkvarteringssted
Profil af Ida Møller
Sendt af:Ida Møller
for 4 år siden
@Johanne Sand Kære Johanne.
Jeg er blevet kontaktet af Rudersdal kommune på telefon i dag vedr mit indlæg her på siden. Jeg havde ikke mulighed for at tage telefonen....de vil ringe tilbage. Så snart jeg har haft kontakt ,skal jeg lade dig det vide. Jeg kender ikke til planerne endnu, men håber vi kan stable noget på benene .
Profil af Johanne Sand
Sendt af:Johanne Sand
for 4 år siden
@Ida Møller det er meget fint. Du kan evt skrive til mig via Messenger ? På FB hedder jeg : frksand ☺️
Profil af Ida Møller
Sendt af:Ida Møller
for 4 år siden
@Johanne Sand det gør jeg!
Antal likes i alt: 7, total dislikes: 0
. Log ind for at stemme.
Sendt af
Nuværende status
foreslået
