Spring til hovedindhold

Ukrainsk fællesspisning

Fra "Borger- og foreningsinitiativer - opret eller støt initiativ"

Gå til projektet

Jeg vil gerne høre om vi kan arrangere fælles spisning for de Ukrainske flygtninge vi snart modtager.

Ideen er én ugentligt frivillig fællesspisning, hvor de Ukrainske flygtninge har mulighed for at mødes efter ankomst hertil. Formålet er at de får et fællesskab og kan støtte hinanden.

Hvor der skal være, hvornår ovs må der tages stilling til såfremt forslaget giver mening.

Jeg bidrager gerne, hvad gør vi herfra?


Mvh

Birgitte

Kommentarer(9)

for at kommentere.
Seneste kommentarer er indlæst.
Profil af Ida Møller
Sendt af:Ida Møller
for 4 år siden
jeg har også tænkt på fællesspisning, som beskrevet i mit forslag her på siden. Når nogen af os for respons fra kommunen, skal vi så ikke slå kludene sammen og lave en ide-gruppe, - hvis altså kommunen er med på det? og hvis ikke kunne jeg forestille mig at Ukraine-foreningerne måske kan hjælpe?? bh Ida
  • 2 likes
@Ida Møller rigtig god Ide Ida. Vil du evt kunne være tovholder på det? Jeg hjælper meget gerne med alt det lav praktiske, af egne hensyn har jeg ikke mulighed for at gå forrest her.
  • ingen likes
Profil af Ida Møller
Sendt af:Ida Møller
for 4 år siden
@Birgitte Bruun-Petersen . Gerne. vi er lidt låst indtil kommunen vender tilbage - så længe det skal foregå i deres regi. Håber jeg får kontakt i dag.
  • 2 likes
@Ida Møller super, tak for det.
  • ingen likes
Det lyder som en meget god ide med fællesspisning. Hvis I opretter en gruppe, vil jeg gerne være med🤗
  • 1 like
Profil af Bastian Epp
Sendt af:Bastian Epp
for 4 år siden
Jeg havde samme ide. Det kunne være en god ide at række ud til en herboende ukrainer for at høre behovet og at hjælpe med rammesætning. Jeg tænker også at det mest handler om at give folk en ramme og et rum at tale uden at skulle tænke over alt muligt. Jeg følger med og undersøger muligheder
  • ingen likes
@Bastian Epp alletiders og meget relevant, gå endelig videre med at undersøge. Dejligt med opbakning til det her indspark. Dbh Birgitte
  • 1 like
Meget god ide afviklet i så private former som muligt. Kunne kombineres med mit eget forslag om at etablere lokale "shelters" - (også hos os selv hvis egnet) hvor en ugentlig middag kunne supplere. Hvor der er værter kunne der sikkert etableres et netværk af omkringboende naboer som partnere - det søger jeg at afprøve.
  • ingen likes
@Henrik von Scholten Hej Henrik. Mange tak for dit gode indspark. Denne form er bestemt også en mulighed. Umiddelbart har jeg tænkt det som et lidt større setup, der kan rumme flere end en privat fællesspisning kan rumme. Så dejligt at få respons på denne idé. Super at du vil søge at afprøve din idé. Dbh Birgitte
  • ingen likes
Antal likes i alt: 8, total dislikes: 0
. Log ind for at stemme.

Nuværende status

foreslået